niedziela, 11 marca 2012

Brzoskwinki



Na te ciasteczka natknęłam się już kilka lat temu. Przywiozła mi je kuzynka z wesela i to prosto ze Słowacji. Przywiozła, bo wiedziała, że mnie zainteresują:) Ciastka bardzo mi się spodobały, ale w żaden sposób nie mogłam wykombinować, jak są zrobione i według jakiego przepisu. Aż tu masz! Nagle na przepis natknęłam się tutaj, a potem na blogu Glimmer Creations. Postanowiłam że też upiekę te ciasteczka:) Upiekłam... i nie żałuję! Są smaczne, ciekawe i takie zaskakujące!




Składniki:
  • 4 jaja;
  • 250 ml oleju;
  • 250 g cukru kryształu;
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii;
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia;
  • 4 łyżki mąki pszennej;
później trzeba dodać:
  • 500 g mąki pszennej;
 
Składniki na nadzienie:
  • 1 słoik nutelli lub lemon curd albo inny ulubiony dżem;
 
Składniki na kolor:
  • barwnik spożywczy czerwony i żółty;
  • 1 szklanka mleka;
  • 0,5 - 1 szklanka cukru kryształu;
 
Wykonanie:
Całe jaja, cukier kryształ i ekstrakt waniliowy wymieszać w naczyniu, dodać olej, potem mąkę zmieszaną z proszkiem do pieczenia. Wszystkie składniki razem zmiksować. Następnie ciasto odstawić na 1 godzinę, by odpoczęło. Po upływie godziny do ciasta wmieszać ręcznie pół kilograma mąki. 
Dwie duże blaszki wyłożyć papierem pergaminowym. Piekarnik rozgrzać do 180oC. Z ciasta formować kulki mniejsze od orzecha włoskiego. By łatwiej było formować ciastka, dłonie należy natłuścić olejem. Kulki z ciasta należy układać na blaszce, robiąc przy tym odstępy między nimi około 2,5 cm. Do piekarnika wkładamy obie blaszki, jedna nad drugą. Ciasteczka pieczemy 15-20 minut, w połowie czasu pieczenia należy blaszki zamienić miejscami w piekarniku. Upieczone ciastka powinny pozostać białe. 
W wystudzonych ciasteczkach, łyżeczką do melona wydrążamy otwory w spodniej części ciastek. To ma być miejsce na nadzienie. W miseczce należy wymieszać rozdrobnione okruchy pozostałe z wydrążania otworów z nutellą lub ulubionym dżemem ( okruchy ciastek dodawaj po trochę do nutelli czy dżemu, żeby nadzienie nie było za gęste). Gotowe nadzienie należy łyżeczką nakładać w otwory w ciastkach i ciasteczka składać w brzoskwinki.
Następnie do dwóch miseczek należy wlać po pół szklanki mleka oraz po kilka kropli barwnika. Do jednej miseczki dajemy barwnik żółty, do drugiej czerwony. Przygotowane brzoskwinki zanurzamy w zabarwionym mleku (krótko, by tylko złapały kolor) i obtaczamy w cukrze krysztale.   







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz