niedziela, 11 marca 2012

Matcha roll cake

Przepis na te roladę znalazłam tutaj. Od razu zainteresowałam się tym ciastem, bo miało taki ciekawy kolor...:) Rolada okazała się delikatna, smaczna i taka... wiosenna:)

Składniki na ciasto:
  • 3 jajka;
  • 70g cukru;
  • 1 łyzeczka "matcha" (zielona herbata w proszku);
  • 80g mąki pszennej;
  • 2 łyżki mleka;
  • 1 łyżka masla, roztopionego;
Wykonanie:
Ubić dobrze całe jajka z cukrem na puszystą masę, do mikstury jajecznej dodać przesianą make i "matchę", następnie dodać masło (wystudzone) i mleko, wszystko wymieszać, wyłożyć do przygotwanej blaszki (35x20 cm- wyłożonej papierem do pieczenia i wysmarowanej maslem). Piec 15 min w temperaturze 180o C. Upieczone ciasto należy wyłożyć na posypaną lekko cukrem kryształem ściereczkę i zwinąć razem ze ściereczką w roladę. Ciasto dobrze wystudzić.
Składniki na masę:
  • 500 ml śmietany 30%;
  • kilka brzoskwiń z puszki (mogą być inne owoce);
  • 1 cukier waniliowy;
  • 1 łyżka cukru kryształu;
Wykonanie:
Śmietanę ubić na sztywno z łyżką cukru kryształu i cukrem waniliowym. Do ubitej śmietany dodać pokrojone w kostkę i dobrze odsączone brzoskwinie. 
Wystudzone ciasto rozwinąć, wyłożyć równo na nim śmietanę z brzoskwiniami i lekko zwinąć w roladę. Roladę pozmarować z wierzchu śmietaną (zostawić jakieś 3 łyżki z ubitej wcześniej śmietany). Ciasto udekorować wedle własnej fantazji:)
Uwagi: W przepisie, z którego korzystałam zamiast brzoskwiń było mango, zatem recepturę na krem trochę zmieniłam. Użyłam po prostu własnej fantazji...:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz