wtorek, 12 listopada 2013

Babka cytrynowa


Bardzo fajny przepis. Babka okazała się smacznym i orzeźwiającym wypiekiem, który świetnie pasuje do popołudniowej herbatki:) Polecam. U mnie do powtórzenia.






Składniki:
  • 4 duże jajka;
  • 1 szklanka cukru kryształu;
  • 1 szklanka mąki pszennej;
  • 0,5 szklanki mąki ziemniaczanej;
  • 200 g masła roztopionego;
  • starta skórka z 1 cytryny;
  • kilka kropel olejku cytrynowego;
  • sok wyciśnięty z 1/2 cytryny;
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia;
  • 1 cukier waniliowy;


Całe jaja ubić z cukrem kryształem na gęstą i puszystą masę. Cały czas miksując dodawać po trochę przesianej mąki z proszkiem do pieczenia oraz roztopione i przestudzone masło. Na końcu dodać sok i skórkę z cytryny. Delikatnie wymieszać i przełożyć ciasto do wyłożonej papierem do pieczenia keksówki (tej krótkiej). Ciasto wstawić do nagrzanego piekarnika. Piec 30 minut w temperaturze 160 st.C, a następnie 15 minut w temperaturze 175 st.C. Przed wyciągnięciem z piekarnika należy sprawdzić za pomocą patyczka, czy ciasto jest już upieczone. Jeżeli patyczek po wyciągnięciu z ciasta będzie suchy, babka jest upieczona. Upieczone ciasto wystudzić w formie.
Ostudzone ciasto polukrować lub posypać cukrem pudrem.


Uwagi:
Babkę można upiec w formie babkowej z kominkiem. Pamiętajmy, że zanim do takiej formy przełożymy surowe ciasto, należy ją uprzednio dobrze wysmarować masłem lub margaryną i posypać tartą bułką.

21 komentarzy:

  1. Chodzi za mną od dawna...:) i jaka żółciutka wyszła, chyba super jajka miałaś co? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jajka miałam super, bo duże, żółciutkie, pomarańczowe i z gniazda od szczęśliwej kurki z mojego podwórka przyniesione.

      Usuń
    2. Witam . Właśnie piekę zobaczymy jaka wyjdzie , dziękuję i pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Ale piękna żółciutka babka..

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak zobaczyłam zdjęcie tej babki to aż chciało się powiedzieć.. ale cytrynowa. Właśnie z powodu tego niesamowitego pięknego koloru. Piękna i widać, że puszysta i czuję, że barrrrrdzo smaczna :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubię cytrynowe babki. :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Co za kolor! Twoje kurki muszą być bardzo szczęśliwe!:)

    OdpowiedzUsuń
  6. rany, rany! jaki kolor! jestem oczarowana:) oczywiście przepis zapisuję!

    OdpowiedzUsuń
  7. Robiłam dzisiaj :-) pychotka. Polałam górę polewą czekoladową, . Na pewno będę tu zaglądać często. Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agnieszko, cieszę się bardzo, że babka smakowała:)

      Usuń
  8. uwielbiam takie cytrynowe ciasta

    OdpowiedzUsuń
  9. Co daje taki cytrynowo żółty kolor sok cytrynowy czy jajka?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałam dobre wiejskie jaja i to dzięki nim mam wrażenie, że babka tak pięknie wygląda. Po części to też i zasługa światła przy robieniu zdjęcia. Babka może nie jest tak intensywnie żółta, ale i tak ma piękny cytrynowy kolor. U mnie goście i kolorem i smakiem byli zachwyceni!

      Usuń
  10. Upiekłam tą babkę naprawdę pyszna właśnie zabieram się za pieczenie po raz drugi:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Boooooskie , dzisiaj robiłam i już nie ma.
    a powiedz mi pieczesz w termoobiegu czy bez ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piekę bez termoobiegu. Jakoś lepiej mi smakuje:)

      Usuń
  12. Dziś i ja postanowiłam spróbować ją upiec .Teraz jeszcze jest w piekarniku ,ale wygląda świetnie. Dziękuję za dobry i nieskomplikowany przepis.

    OdpowiedzUsuń
  13. Witam
    Pierwszy raz babeczkę piekłam w sobotę wyszła znakomita :) jutro piekę powtórnie na prośbę rodzinki. Bardzo dziękuję za przepis i serdecznie pozdrawiam Basia M.

    OdpowiedzUsuń
  14. Właśnie upieklam i jest jeszcze w piekarniku. Za chwilkę wyciągnę i mam nadzieje, ze wyszła tak piekna jak Twoja...

    OdpowiedzUsuń