sobota, 21 września 2013

Migdałowa tarta z truskawkami


Przepis przeniesiony z mojego poprzedniego bloga:) Na truskawki może już za późno, ale ta tarta będzie równie dobrze smakować z każdymi innymi owocami:) Możesz spokojnie użyć malin, śliwki czy borówki amerykańskiej... pozostawiam to Twojej wyobraźni:)

Szczerze Wam napiszę, że ta tarta bardzo mi smakowała. Rozpływała się w ustach i te truskawki... mm... u mnie pokropione mandarynkową wódeczką:) Wypiek polecam. Spróbujcie czasem tartę upiec i to nie tylko z truskawkami. Ciasto warte zachodu:)

Przepis od zawszepolki .
 



Spód tarty:
  • 300 g mąki pszennej;
  • szczypta soli;
  • 50 g drobnego cukru (u mnie cukier puder);
  • 100 g mielonych migdałów;
  • 180 g zimnego masła;
  • 2 jajka;
  • 4 krople esencji migdałowej;

Mąkę z solą przesiać do miski. Dodać cukier i migdały, wymieszać i dodać zimne masło pokrojone na kawałki. Wetrzeć masło w mąkę aż do powstania dużych okruchów ( ja masło szybko posiekałam nożem razem z sypkimi składnikami, a następnie delikatnie roztarłam w palcach). Jajka lekko ubić z esencją migdałową i dodać do suchych składników wymieszanych z masłem. Szybko zagnieść ciasto., zlepić w kulę, zawinąć w folię spożywczą i włożyć do lodówki na 40 minut. Po tym czasie ciasto cienko rozwałkować, wyłożyć nim formę do tarty (uprzednio wysmarowaną tłuszczem i lekko wysypaną bułką tartą) i ponownie schować do lodówki na kolejne 40 minut. Piekarnik rozgrzać do temperatury 180oC (termoobieg 160oC, gaz 4), wyłożoną ciastem formę przykryć z wierzchu kawałkiem papieru do pieczenia, obciążyć ceramicznym groszkiem (u mnie drobna biała fasola) i piec przez 15 minut. Po tym czasie zdjąć groszek i papier i tartę dopiekać przez kolejne 5 minut, aż ciasto będzie złoto-brązowe. Wystudzić.


Nadzienie tarty:
  • 350 g niesolonego masła;
  • 350 g cukru (u mnie 250 g);
  • 350 g mielonych migdałów;
  • 4 duże jajka;

Masło ubić z cukrem na puszystą masę (tak jak na masę do tortów). Dodać mielone migdały, wymieszać. Cały czas miksując dodawać kolejno po jednym całym jajku i miksować na gładką masę. Masę przełożyć na upieczony i wystudzony spód tarty i piec przez 35 minut w piekarniku nagrzanym do 160oC (termoobieg 140oC, gaz 3). Upieczoną tartę studzić na kratce.


Wierzch tarty:
  • 1 kg dojrzałych truskawek;
  • cukier puder do posypania;
  • opcjonalnie kilka kropli ulubionego alkoholu;

Truskawki pokroić wzdłuż na ćwiartki, przełożyć do miski, skropić alkoholem i delikatnie wymieszać. Następnie truskawki ułożyć na wierzchu tarty i posypać cukrem pudrem.

2 komentarze:

  1. Wypróbuję w najbliższym czasie ...[czekam na nową formę do tarty..]..a mam na działce maliny ..więc bedzie z malinami..

    OdpowiedzUsuń
  2. ależ to musi dobrze smakować ;-) migdały i truskawki... pyszności ;-)

    Pozdrawiam!

    http://sierotkamarysiawkuchni.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń