środa, 24 kwietnia 2013

Shawarma

Shawarmą zajadałam się w Turcji, bardzo mi tam smakowała ta potrawa:) Dlaczego więc nie przygotować sobie takich pyszności w domu?? Przygotowałam, a jakże:) Obiad był pyszny, a mięso znakomicie komponuje się z surówką Coleslaw. Polecam.
Przepis odpatrzony od Atinki:)



Składniki:
  • 750 g filetów z kurczaka;
  • 3 łyżki posiekanej świeżej natki pietruszki;
  • 3/4 łyżeczki soli;
  • 1 łyżeczka pieprzu cayenne;
  • 1/2 łyżeczki mielonego imbiru;
  • 1/2 łyżeczki mielonego kuminu;
  • 1/4 łyżeczki mielonej kolendry;
  • 7 łyżek jogurtu greckiego;
  • 2 łyżki soku z cytryny;
  • 4 ząbki czosnku obrane i przeciśnięte przez praskę;


Mięso umyć i drobno pokroić.
Przygotować marynatę: do miski wsypać przyprawy, dodać jogurt, sok z cytryny i czosnek. Dokładnie wymieszać. Mięso włożyć do marynaty, zamieszać i odstawić do lodówki na całą noc.
Na patelni rozgrzać niewielką ilość oliwy. Mięso wyjąć z marynaty, przełożyć na patelnię i podsmażyć przez około 10-15 minut lub dłużej (do miękkości). Czas smażenia zależy od tego, na jak duże kawałki zostało pokrojone mięso.
Shawarma zwykle jest podawana z sałatką w chlebku pita. Pomimo tego u mnie było jak u Atinki: z ryżem po arabsku i z sałatką.

1 komentarz:

  1. Alinko bardzo się cieszę, ze miałaś taki pyszny obiadek:) Cudownie u Ciebie wygląda, aż nabrałam ochoty :) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń