sobota, 19 maja 2012

Ciasto chałwowe z jabłkami

Przepis znalazłam tutaj.Ciasto jest pyszne (mnie baaardzo smakuje:)).
  Składniki na ciasto:
  • 7-8 jajek;
  • 2 szklanki mąki pszennej;
  • 1 szklanka cukru pudru;
  • 250 g margaryny;
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia;
  • 2 łyżki kakao;
  • 1 łyżka śmietany 18%;
  • 100 g wiórków kokosowych;
  • 1/2 szklanki cukru kryształu;
  • 1 kg jabłek (uprażonych lub ze słoika);
Wykonanie:
Margarynę utrzeć z cukrem na puszysty krem. Cały czas ucierając dodawać po jednym żółtku, następnie dodać mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia, wymieszać. 3 białka ubić na sztywną pianę i dodać do utartego ciasta, delikatnie wymieszać. Ciasto podzielić na dwie części. Do jednej części dodać 2 łyżki kakao, do drugiej 1 łyżkę śmietany.
Na wyłożoną papierem pergaminowym blaszkę wyłożyć ciemne ciasto. Na ciasto to wykładamy pianę ubitą z 4 białek, 1/2 szklanki cukru kryształu i 100 g wiórków kokosowych. Na ciasto kokosowe wykładamy jabłka (można dodać troszkę cynamonu), na jabłka rozsmarować jasne ciasto.
Piec 40-45 minut w 190st.C.
Upieczone gorące ciasto pokłuć na wierzchu widelcem i polać gorącą polewą chałwową.


Składniki na polewę:
  • 100 g chałwy waniliowej;
  • 100 g margaryny;
  • 1/2 szklanki cukru;
  • 3 łyżki mleka;
Wykonanie:
Składniki razem zagotować. Gorącą polewę wylać na gorące ciasto.

3 komentarze:

  1. ooo super wygląda ja od niedawna polubiłam się z chałwą ;)))

    OdpowiedzUsuń
  2. Jejku, musi być pyszne z tą chałwą!Super wygląda Alinko!:)
    Pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
  3. Rzeczywiście pyszne to ciasto potwierdzam.Ja dostałam przepis kilka lat temu od znajomej i ciągle je robię :)))

    OdpowiedzUsuń