poniedziałek, 9 kwietnia 2012

Kożuch ze śledzia

Zaglądnęłam sobie kiedyś na blog pieguska i natknęłam się na te sałatkę. Zainteresowała mnie, bo śledzie "chodziły" za mną już od dłuższego czasu. Sałatkę zrobiłam i okazała się smakowitym "kąskiem". Zdaje się, że zrobię powtórkę i znowu pojawi się u mnie na stole:) Polecam.



Składniki:
  • kilka płatów marynowanego śledzia;
  • 2 średnie cebule;
  • 3 ziemniaki (ugotowane w mundurkach i obrane);
  • 2 średnie czerwone buraki (ugotowane i obrane);
  • 3 jajka (ugotowane na twardo);
  • kilka łyżek kremowego majonezu;
  • sól i pieprz do smaku;
Wykonanie:
Płaty śledzia pokroić w tzw. dużą kostkę, natomiast cebulkę pokroić w drobną kostkę. Ziemniaki, buraczki i jaja zetrzeć na tarce  na grubych oczkach. 

Składniki ułożyć kolejno warstwami, począwszy od spodu:
  • śledzie;
  • cebulka;
  • sól i pieprz;
  • majonez;
  • ziemniaki;
  • sól i pieprz;
  • buraczki;
  • majonez;
  • jajka;
Sałatkę można posypać zieleniną (koperek, pietruszka lub szczypiorek), wówczas wygląda bardziej efektownie.

1 komentarz:

  1. jadłam kiedyś u siostry, naprawdę pyszne....ona nazywała poztrawę śledziki pod pierzynką ;)

    OdpowiedzUsuń