sobota, 10 marca 2012

Muffiny ze snikersami i masłem orzechowym

I znowu skorzystałam z przepisu Dorotus. Jak dla dziewczyny, która za masłem orzechowym i orzechami nie przepada (to ja:)) muffinki te okazały się smaczne i kuszące, zresztą nie tylko dla mnie:)  I szczerze napiszę, że bardzo mi smakowały.


 
Składniki na 12 muffinek:
  • 250 g mąki;
  • 5 łyżek cukru pudru;
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia;
  • szczypta soli;
  • 6 łyżek (160g) masła orzechowego (typu "crunchy");
  • 60 g masła (roztopionego);
  • 1 duże jajko (roztrzepane);
  • 175 ml mleka;
  • 3 batoniki Snikers (po 65 g każdy);
Wykonanie:
Wymieszać razem mąkę, cukier, proszek do pieczenia i sól. Dodać masło orzechowe, mieszać do otrzymania struktury kruszonki. Do mleka wlać roztopione masło i roztrzepane jajko, wymieszać. Połączyć ze sobą zawartość dwóch naczyń (składniki suche i mokre), na koniec dodać pokrojone Snikersy. Wymieszać.
Formę do muffinek wyłożyć papierkami. Nałożyć do nich ciasta. Piec około 20-25 minut w temperaturze 200oC. Przed wyjęciem z formy muffinki należy ostudzić.
Uwagi: od siebie dodałam do ciasta oprócz batoników, około 4 dkg posiekanych orzechów włoskich i 3 łyżki wiśni ze słoika. Ciasto było zbyt gęste, więc dodałam jeszcze około 50 ml mleka. Wszystko się zgrało, a muffiny okazały się rewelacją szczególnie dla moich kumpli:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz