sobota, 10 marca 2012

Sernik z rosą

Wilgotny, kremowy i jak dla mnie, to pyszny:) Sernik ten piekę już od dobrych kilku lat i jeszcze mi się nie znudził. Zresztą nie tylko mnie, bo przepis na to ciasto przewija się po wielu blogach kulinarnych. A to oznacza, że nie tylko mnie ten serniczek smakuje:)



Składniki na ciasto:
  • 30 dkg mąki pszennej;
  • 10 dkg cukru pudru;
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia;
  • 2 żółtka;
  • 1 jajko;
  • 10 dkg margaryny;
  • 1 czubata łyżka smalcu;
Składniki na masę serową:
  • 1,25 kg sera białego tłustego lub półtłustego;
  • 0,5 szklanki oleju;
  • 3 szklanki mleka;
  • 1 szklanka cukru pudru;
  • 1 budyń śmietankowy;
  • 2 jajka;
  • 4 żółtka;
  • 0,5 łyżeczki proszku do pieczenia;
Składniki na bezę:
  • 6 białek;
  • 1 szklanka cukru kryształu;
Wykonanie:
Do miski lub na stolnicę przesiać przez sito mąkę z proszkiem do pieczenia i cukrem pudrem. Do sypkich składników dodać margarynę i smalec, dobrze posiekać nożem. Następnie dodać żółtka i jajko i zagnieść ciasto. Dużą formę do pieczenia wyłożyć papierem pergaminowym. Ciastem wyłożyć dno i boki formy.
Ser, jaja, żółtka i cukier utrzeć mikserem, następnie cały czas ucierając dodawać stopniowo olej, budyń śmietankowy, proszek do pieczenia i mleko. Masa będzie płynna! Masę serową wylać na przygotowane wcześniej ciasto. Sernik włożyć do nagrzanego do temperatury 180oC piekarnika i piec 50 minut. Dobrze jest na początku około 30 minut podpiekać ciasto od spodu, a dopiero potem piec i dół i górę. Po około 50 minutach wyłożyć na wierzch sernika pianę ubitą z białek z cukrem kryształem. Ciasto pieczemy jeszcze około 15 minut. 
Rosa na serniku pojawia się u mnie dopiero następnego dnia po upieczeniu ciasta. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz