sobota, 10 marca 2012

Sernik z advokatem i kawałkami czekolady

Kolejny przepis na sernik z bloga Mistrzyni Serników (i nie tylko) - Dorotki. Sernik jest smaczny i mocno alkoholowy (co mi zupełnie nie przeszkadzało:)). Ten sernik to taki trochę inny, zaskakujący swoim smakiem... Zresztą kto chce coś więcej o tym serniku wiedzieć, niech go upiecze:)



Składniki na spód:
  • 190 g ciastek digestive z czekoladą;
  • 60 g masła;
Wykonanie:
Ciastka pokruszyć, zmiksować z masłem ( ja za radą Dorotki masło roztopiłam). Ciastka mają wygląd mokrego piasku. Tortownicę o średnicy 21-22 cm wyłożyć dokładnie papierem do pieczenia (sernik jest płynny i może się zdarzyć, że parę kropel wody będzie się wydostawać dołem). Pokruszone ciastka wyłożyć na spód, lekko docisnąć.

Składniki na masę serową:
  • 750 g serka śmietankowego lub twarogu (półtłustego lub tłustego) 2-krotnie zmielonego;
  • 3 jajka;
  • 3/4 szklanki drobnego cukru;
  • 1 szklanka (250 ml) likieru jajecznego;
  • 3 łyżki mąki pszennej;
  • 150 g chipsów czekoladowych lub posiekanej czekolady (dowolnej);
Wykonanie:
Wszystkie składniki (oprócz czekolady) zmiksować na gładką masę (jajka dodajemy bez oddzielania białek od żółtek). Na końcu dodać kawałki czekolady, wymieszać. Gotową masę wylać na spód z ciastek.
Sernik piec w temperaturze 170oC przez około 60-70 minut, aż góra będzie ścięta i sztywna. W czasie pieczenia sernik można przykryć z wierzchu folią aluminiową, by pozostał jasny. Upieczone ciasto ostudzić, włożyć na 12 godzin do lodówki. Przed podaniem sernik możemy udekorować wiórkami czekolady.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz