piątek, 5 kwietnia 2013

Sernik owocowy (Siostry Anastazji)




Wypiek z tzw. świątecznych. Dlaczego? A no dlatego, że ciasto jest pracochłonne, a z doświadczenia wiem, że lubimy takie piękne, dekoracyjne i ... no właśnie:) pracochłonne ciasta piec na szczególne okazje:)
Poniższy sernik polecam, bo jest bardzo smaczny i dekoracyjny i ... Siostry Anastazji:) U mnie warstwy biszkoptów są ułożone odwrotnie aniżeli w książce "przepisy siostry Anastazji 100 nowych ciast"a to z powodu, że od nawału pieczenia i gotowania pokręciło mi się w głowie:) Ale co tam, ciasto i tak było pyszne i i tak pięknie się prezentowało na wielkanocnym stole:)






Upiec dwa cienkie biszkopty: jeden jasny, drugi ciemny.


Składniki na wkładkę serową:
  • 60 dkg zmielonego sera białego;
  • 30 dkg cukru pudru;
  • 1 budyń śmietankowy lub waniliowy (bez cukru);
  • 6 jaj;
  • 15 dkg margaryny;
Margarynę utrzeć z cukrem, dodając kolejno po jednym żółtku, ser, budyń w proszku, wszystko wymieszać. Na koniec dodajemy ubite na sztywną pianę białka. Lekko wymieszać. Masę serową przelać do wyłożonej papierem pergaminowym tej samej blaszki, co były pieczone biszkopty. Piec w 180 st.C około 40 minut do lekkiego zrumienienia na wierzchu. Wkładkę serową wystudzić i wyłożyć delikatnie z formy. 


Składniki na masę budyniową:
  • 500 ml mleka;
  • 2 budynie waniliowe lub śmietankowe (te na 500 ml mleka);
  • 1 cukier waniliowy;
  • 4-5 łyżek cukru kryształu;
  • 25 dkg masła;
Z mleka, cukru kryształu, cukru waniliowego oraz budyniu w proszku ugotować budyń. Utrzeć masło i powoli połączyć z przestudzonym budyniem.


Składniki na masę owocową:
  • 1 kg truskawek (mogą być mrożone);
  • 2-3 łyżki cukru kryształu;
  • 3 galaretki truskawkowe;
Duże truskawki pokroić na ćwiartki, małe na połówki. Owoce rozprażyć w garnku na ogniu, dodając cukier. Na koniec wsypać suchą galaretkę. Dokładnie wymieszać, zagotować i przestudzić.


Przełożenie ciasta:
biszkopt ciemny - połowa masy budyniowej - wkładka serowa - druga połowa masy budyniowej - tężejąca masa owocowa - biszkopt jasny - polewa.


Moje uwagi:
1. Masę owocową do ciasta przygotowałam z mrożonych malin: Maliny zmiksowałam z cukrem, zagotowałam. Do gorących malin dodałam galaretki malinowe i dobrze wymieszałam, żeby galaretka się rozpuściła. Drugi raz malin nie zagotowywałam.
2. Zwróć uwagę, by masło i budyń miały jednakową temperaturę pokojową, wówczas jest większe prawdopodobieństwo, że masa nam się nie zważy.



Przepisy Siostry Anastazji

30 komentarzy:

  1. rewelacyjnie wygląda; zapiszę sobie i mam nadzieję że uda sie zrobić

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zgadzam sie, jest świetne i nawet dość orzeźwiające

      Usuń
  2. Mega ciasto:) aż ślinka cieknie

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciasto trochę pracochłonne ale warte zachodu, bo wygląda imponująco:)

    OdpowiedzUsuń
  4. ciasta siostry Anastazji robią zawsze mega wrażenie :]

    OdpowiedzUsuń
  5. o rany ile ma pięter:) niezły!!

    OdpowiedzUsuń
  6. Wow, ale cudownie pyszne ciasto ! Takiego sernika nigdy nie jadłam. Fajne są przepisy Siostry Anastazji, coraz bardziej mi się podobają:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Witam-bardzo ciekawe ciasto-właśnie będą imieniny mojej Mamy też Alinki i je upiekę-pozdrawiam ewa

    OdpowiedzUsuń
  8. pycha:) ja czasem robię z dżemem porzeczkowym i galaretkami porzeczkowymi:))

    OdpowiedzUsuń
  9. Mam pytanko. Czy możesz podać przepis na biszkopty, bo przepisach nie ma ujętych. Dziękuje.

    OdpowiedzUsuń
  10. zrobiłam....Rodzina zachwycona a Mąż dopieszczony:)

    OdpowiedzUsuń
  11. przepyszny był

    OdpowiedzUsuń
  12. jakie wymiary miala blaszka na ktorej Pani piekla to ciasto?

    OdpowiedzUsuń
  13. Ciasto jest pyszne ale miałam problem z przełozeniem ciasta serowego ale jakos poszło.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, ciasto serowe jest łamliwe. Ja zawsze wykładam na deseczkę, a potem zsuwam jednym ruchem na ciasto biszkoptowe posmarowane kremem. Tak jest najprościej.

      Usuń
  14. szybkakuchnia.onet.pl14 lutego 2014 22:56

    Uwielbiam ser, super ciacho.
    Polecam również http://szybkakuchnia.blog.onet.pl/2014/01/11/sernik-z-rosa/

    OdpowiedzUsuń
  15. ta kolejność przełożenia ciasta jest trochę inna niż na zdjęciu

    OdpowiedzUsuń
  16. Wspaniały sernik. Trochę zmieniłem, truskawki już się skończyły, ale miałem zamrożone jeżyny z Pińczowa i te wykorzystałem do masy owocowej i żeby nie było śmiesznie dałem galaretki z czarnej porzeczki. Ciasto wyszło bardzo dobre, wszystkim smakowało, w sezonie zrobię je z truskawkami. Dziękuję za przepis i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  17. Witam.
    Planuję to cisto zrobić na chrzciny córeczki - czy to dobry pomysł :-) ?.
    Mam nadzieję, że się uda i będzie wszystkim smakowało.

    OdpowiedzUsuń
  18. Składniki kupione. Robię ciasto na chrzciny córeczki. Mam nadzieję, że to dobry pomysł ? i gościom będzie smakowało.

    OdpowiedzUsuń
  19. Mam nadzieję, że ciasto zda egzamin:) Nam smakowało:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Witam.
    Chciałam zapytać czy do ciasta ciemnego wystarczy dodać tylko kakao?

    OdpowiedzUsuń
  21. Idealne ciasto na niedzielne spotkanie z rodziną. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń