piątek, 5 kwietnia 2013

Sernik owocowy (Siostry Anastazji)




Wypiek z tzw. świątecznych. Dlaczego? A no dlatego, że ciasto jest pracochłonne, a z doświadczenia wiem, że lubimy takie piękne, dekoracyjne i ... no właśnie:) pracochłonne ciasta piec na szczególne okazje:)
Poniższy sernik polecam, bo jest bardzo smaczny i dekoracyjny i ... Siostry Anastazji:) U mnie warstwy biszkoptów są ułożone odwrotnie aniżeli w książce "przepisy siostry Anastazji 100 nowych ciast"a to z powodu, że od nawału pieczenia i gotowania pokręciło mi się w głowie:) Ale co tam, ciasto i tak było pyszne i i tak pięknie się prezentowało na wielkanocnym stole:)






Upiec dwa cienkie biszkopty: jeden jasny, drugi ciemny.


Składniki na wkładkę serową:
  • 60 dkg zmielonego sera białego;
  • 30 dkg cukru pudru;
  • 1 budyń śmietankowy lub waniliowy (bez cukru);
  • 6 jaj;
  • 15 dkg margaryny;
Margarynę utrzeć z cukrem, dodając kolejno po jednym żółtku, ser, budyń w proszku, wszystko wymieszać. Na koniec dodajemy ubite na sztywną pianę białka. Lekko wymieszać. Masę serową przelać do wyłożonej papierem pergaminowym tej samej blaszki, co były pieczone biszkopty. Piec w 180 st.C około 40 minut do lekkiego zrumienienia na wierzchu. Wkładkę serową wystudzić i wyłożyć delikatnie z formy. 


Składniki na masę budyniową:
  • 500 ml mleka;
  • 2 budynie waniliowe lub śmietankowe (te na 500 ml mleka);
  • 1 cukier waniliowy;
  • 4-5 łyżek cukru kryształu;
  • 25 dkg masła;
Z mleka, cukru kryształu, cukru waniliowego oraz budyniu w proszku ugotować budyń. Utrzeć masło i powoli połączyć z przestudzonym budyniem.


Składniki na masę owocową:
  • 1 kg truskawek (mogą być mrożone);
  • 2-3 łyżki cukru kryształu;
  • 3 galaretki truskawkowe;
Duże truskawki pokroić na ćwiartki, małe na połówki. Owoce rozprażyć w garnku na ogniu, dodając cukier. Na koniec wsypać suchą galaretkę. Dokładnie wymieszać, zagotować i przestudzić.


Przełożenie ciasta:
biszkopt ciemny - połowa masy budyniowej - wkładka serowa - druga połowa masy budyniowej - tężejąca masa owocowa - biszkopt jasny - polewa.


Moje uwagi:
1. Masę owocową do ciasta przygotowałam z mrożonych malin: Maliny zmiksowałam z cukrem, zagotowałam. Do gorących malin dodałam galaretki malinowe i dobrze wymieszałam, żeby galaretka się rozpuściła. Drugi raz malin nie zagotowywałam.
2. Zwróć uwagę, by masło i budyń miały jednakową temperaturę pokojową, wówczas jest większe prawdopodobieństwo, że masa nam się nie zważy.



Przepisy Siostry Anastazji

30 komentarzy:

  1. rewelacyjnie wygląda; zapiszę sobie i mam nadzieję że uda sie zrobić

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zgadzam sie, jest świetne i nawet dość orzeźwiające

      Usuń
  2. Mega ciasto:) aż ślinka cieknie

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciasto trochę pracochłonne ale warte zachodu, bo wygląda imponująco:)

    OdpowiedzUsuń
  4. ciasta siostry Anastazji robią zawsze mega wrażenie :]

    OdpowiedzUsuń
  5. o rany ile ma pięter:) niezły!!

    OdpowiedzUsuń
  6. Wow, ale cudownie pyszne ciasto ! Takiego sernika nigdy nie jadłam. Fajne są przepisy Siostry Anastazji, coraz bardziej mi się podobają:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Witam-bardzo ciekawe ciasto-właśnie będą imieniny mojej Mamy też Alinki i je upiekę-pozdrawiam ewa

    OdpowiedzUsuń
  8. pycha:) ja czasem robię z dżemem porzeczkowym i galaretkami porzeczkowymi:))

    OdpowiedzUsuń
  9. Mam pytanko. Czy możesz podać przepis na biszkopty, bo przepisach nie ma ujętych. Dziękuje.

    OdpowiedzUsuń
  10. zrobiłam....Rodzina zachwycona a Mąż dopieszczony:)

    OdpowiedzUsuń
  11. przepyszny był

    OdpowiedzUsuń
  12. jakie wymiary miala blaszka na ktorej Pani piekla to ciasto?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. moja blaszka miała wymiary 33x22 cm.

      Usuń
  13. Ciasto jest pyszne ale miałam problem z przełozeniem ciasta serowego ale jakos poszło.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, ciasto serowe jest łamliwe. Ja zawsze wykładam na deseczkę, a potem zsuwam jednym ruchem na ciasto biszkoptowe posmarowane kremem. Tak jest najprościej.

      Usuń
  14. szybkakuchnia.onet.pl14 lutego 2014 22:56

    Uwielbiam ser, super ciacho.
    Polecam również http://szybkakuchnia.blog.onet.pl/2014/01/11/sernik-z-rosa/

    OdpowiedzUsuń
  15. ta kolejność przełożenia ciasta jest trochę inna niż na zdjęciu

    OdpowiedzUsuń
  16. Wspaniały sernik. Trochę zmieniłem, truskawki już się skończyły, ale miałem zamrożone jeżyny z Pińczowa i te wykorzystałem do masy owocowej i żeby nie było śmiesznie dałem galaretki z czarnej porzeczki. Ciasto wyszło bardzo dobre, wszystkim smakowało, w sezonie zrobię je z truskawkami. Dziękuję za przepis i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  17. Witam.
    Planuję to cisto zrobić na chrzciny córeczki - czy to dobry pomysł :-) ?.
    Mam nadzieję, że się uda i będzie wszystkim smakowało.

    OdpowiedzUsuń
  18. Składniki kupione. Robię ciasto na chrzciny córeczki. Mam nadzieję, że to dobry pomysł ? i gościom będzie smakowało.

    OdpowiedzUsuń
  19. Mam nadzieję, że ciasto zda egzamin:) Nam smakowało:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Witam.
    Chciałam zapytać czy do ciasta ciemnego wystarczy dodać tylko kakao?

    OdpowiedzUsuń
  21. Idealne ciasto na niedzielne spotkanie z rodziną. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń