niedziela, 22 kwietnia 2012

Sałatka warstwowa z szyneczką

Fajna, ciekawa i bardzo dobra ta sałatka! Znalazłam w "Wielkim Żarciu". Autorem przepisu jest Trusia.




Składniki:
  • 1 słoiczek cebulki konserwowej;
  • 1 puszka kukurydzy;
  • 0,5 opakowania marchewki mrożonej w kostce (ja użyłam z Hortexu);
  • 20 dkg szynki konserwowej;
  • 1 puszka fasoli czerwonej;
  • 4 ogórki konserwowe;
  • 4 jajka ugotowane na twaedo;
  • nieduży por (biała część);
  • 200 ml majonezu;
  • 200 ml śmietany lub jogurtu naturalnego;
  • 15 dkg sera żółtego (starty na tarce);
  • natka zielonej pietruszki;

   Wykonanie:
Majonez wymieszać ze śmietaną, trochę go posolić i popieprzyć.
Układać w salaterce warstwy od dołu;
- cebulka;
- kukurydza;
Posmarowałam trochę majonezem;
- ugotowana i ostudzona marchewka;
- szynka pokrojona w paseczki;
I znowu posmarowałam majonezem;
- czerwona fasola;
- ogórek pokrojony w półplasterki;
I znowu majonez;
- jajka pokrojone w kosteczkę;
- por pokrojony w piórka;
I znowu dałam już cały pozostały majonez;
- starty żółty ser;
- posiekana natka pietruszki;

2 komentarze:

  1. Smakowita sałateczka. Aż mi się zachciało:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam....Zrobiłam tę sałatkę bez warstw, odjęłam cebulę, szynkę, por.Dodałam kurczaka smażonego.Pyszna!

    OdpowiedzUsuń