środa, 14 marca 2012

Zielone naleśniki z kokosowym serkiem

Przepisu na naleśniki i to zielone dopatrzyłam się u Beatki. Bardzo mi się spodobał kolorek:) Byłam też ciekawa smaku takich innych naleśników. I oczywiście naleśniczki przygotowałam. Deser okazał się nie dość, że zaskakujący swoim kolorem to jeszcze i smaczny:) Jeżeli chodzi o sam przepis, to zmieniłam w nim jedynie skład nadzienia (stąd nazwa troszkę inna:)). Przepis polecam, zwłaszcza jeżeli chcesz zaskoczyć kogoś swoim pomysłem kulinarnym:)



Składniki na ciasto naleśnikowe:
  • 2 jajka;
  • 1 szklanka mąki pszennej;
  • 0,5 szklanki mleka kokosowego;
  • 1 szklanka mleka;
  • 2 łyżki oleju;
  • 1 op. cukru waniliowego;
  • szczypta soli;
  • 1 łyżeczka pasty pandanowej;
Składniki na nadzienie serowe:
  • 250 g sera białego (najlepiej mielony);
  • 1 op. cukru waniliowego;
  • 1 czubata łyżka cukru pudru;
  • 50 g wiórków kokosowych (drobnych);
  • 1 mały jogurt naturalny;
  • owoce (truskawki, maliny, brzoskwinie,itp.);
Wykonanie:
Wszystkie składniki na ciasto razem miksujemy, a następnie odstawiamy je do napęcznienia na 15 minut. Po tym czasie smażymy na posmarowanej lekko masłem patelni cienkie naleśniki, nie dopuszczając do ich zrumienienia.
Wszystkie składniki na nadzienie (oprócz owoców) miksujemy na gładką jednolitą masę. Dodajemy trochę owoców (nie dużo) i delikatnie mieszamy.
Naleśniki nadziewamy masą serową. Dekorujemy owocami.

1 komentarz:

  1. No, ja to oczywiście te naleśniki nazwałabym naleśnikami Shreka. Hi, hi ... pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń