piątek, 2 marca 2012

Tort makowy z kremem z białej czekolady

Przepis na ten torcik wypatrzyłam u Dorotki. Zaciekawiło mnie to, że przy przygotowywaniu tego ciasta nie trzeba parzyć maku. I to jest fajne, bo dużo mniej pracy przy pieczeniu. Przygotowując ciasto kierowałam się wskazówkami z Doroty przepisu, jedyne co zrobiłam od siebie, to dorzuciłam do kremu trochę wiśni w syropie.



Składniki na ciasto:
  • 5 jaj;
  • 15 dkg cukru pudru;
  • 2 łyżki mielonych migdałów;
  • 12 dkg mąki pszennej;
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej;
  • 1 płaska łyżka proszku do pieczenia;
  • 20 dkg maku(suchego, nie trzeba mielić);
Wykonanie:
Białka oddzielić od żółtek i ubić na sztywną pianę. Pod koniec ubijania dodawać stopniowo cukier puder, potem żółtka. Migdały wymieszać z mąkami, proszkiem do pieczenia i makiem. Składniki połączyć z masą jajeczną delikatnie mieszając. Ciasto wyłożyć do wysmarowanej masłem i wysypanej tartą bułką tortownicy o średnicy 23 cm, piec około 45 min. w temperaturze 1800C. Ciasto pieczemy do tzw. suchego patyczka. Upieczone ciasto wystudzić i przekroić wzdłuż dwa razy.
Składniki na poncz:
  • 0,5 szklanki wody;
  • 3 łyżki rumu;
Zimną przegotowaną wodę wymieszać z rumem i odstawić.
Składniki na krem:
  • 30 dkg białej czekolady;
  • 400 ml śmietany kremówki (30% lub 36%);
  • 1 szklanka wiśni w syropie;
  • dżem wiśniowy;
Wykonanie:
Czekoladę rozpuścić w kąpieli wodnej, wystudzić. Śmietanę ubić na sztywno, po czym powoli wlewać ochłodzoną białą czekoladę i dalej ubijać.
Na tortownicy ułożyć pierwszy blat ciasta, nasączyć ponczem, posmarować cienko dżemem. Na blacie rozsmarować 1/3 część kremu, rozłożyć połowę wiśni, przykryć drugim blatem, nasączyć ponczem i posmarować cienko dżemem, na który wyłożyć kolejną 1/3 część kremu, wyłożyć resztę wiśni. Przykryć ostatnim blatem, nasączyć ponczem, udekorować pozostałym kremem wierzch i boki tortu. Gotowy tort schłodzić w lodówce.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz