niedziela, 26 lutego 2012

Ciasto z rabarbarem i truskawkami



Wiem, ostatnimi czasy rzadko coś tutaj wpisuję:( Niestety, to brak czasu, ale myślę, że zaległości nadrobię:) Przepisów do wpisania nazbierała się cała masa, więc wcześniej czy później na pewno się tu pojawią...
Co do ciasta rabarbarowego z truskawkami, to jest wyśmienite!!! To ciasto to jedno z niewielu, które mnie zachwycają. Kiedy upiekłam je pierwszy raz, to od razu podbił moje podniebienie:)  Radzę zatem, kto jeszcze tego ciacha nie piekł, to niech się zabiera do roboty póki sezon na rabarbar i świeże truskawki!
Przepis krąży po necie, pojawia się tu i tam, ale ja, a właściwie to moja koleżanka znalazła go na blogu Dorotus






 Składniki na ciasto:
  • 1 i 3/4 szklanki mąki;
  • 2 łyżki cukru pudru;
  • 10 dkg masła;

Wykonanie:
Mąkę wymieszać z cukrem pudrem i posiekać z masłem, aż utworzą się drobne grudki. Wsypać te mieszankę na blachę 33xcm i dobrze wcisnąć w dno blaszki. Piec około 10-12 minut w temperaturze 1800C. Ciasto powinno być lekko zrumienione.


 Składniki na nadzienie:
  • 1 i 1/2 szklanki cukru;
  • 1/4 szklanki mąki ( ja dałam mąkę kartoflaną);
  • szczypta soli;
  • 6 żółtek;
  • 1 szklanka słodkiej śmietanki;
  • 4 szklanki rabarbaru pokrojonego w plasterki;
  • 1 szklanka truskawek pokrojonych w plasterki;
Składniki na bezę:
  • 6 białek;
  • 1/2 szklanki cukru; 

Wykonanie:
W dużej misce wymieszać mąkę, cukier i sól. Żółtka rozbełtać, wymieszać ze śmietanką i wlać mieszankę do suchych składników, wymieszać. Dodać rabarbar i truskawki, lekko wymieszać i wylać na podpieczony spód. Piec w temperaturze 1800C przez godzinę. Białka ubić na sztywną pianę, dodawać stopniowo cukier, wyłożyć bezę na upieczone ciasto i piec, aż beza się zrumieni (około 10-15 minut). Ciasto wystudzić i pokroić na kwadraty. 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz