wtorek, 21 stycznia 2014

Surówka z kapusty pekińskiej z ananasem, orzechami i żurawiną


Na taką właśnie surówkę skusiła mnie Margarytka. I nie żałuję tej pokusy, bo surówka przypadła mi do gustu... lekko słodkawa, pachnąca prażonym orzechem... Dla mnie pyszna pokusa:)




Składniki:
  • 1/2 małej kapusty pekińskiej;
  • 1/3 świeżego ananasa lub 4 plastry ananasa z puszki;
  • 1/2 szklanki włoskich orzechów;
  • garś suszonej żurawiny;
  • 1 łyżka majonezu;
  • 2-3 łyżki jogurtu naturalnego;
  • 2 łyżki mleka (lub 1 łyżka mleka + 1 łyżka soku z ananasów);
  • sól i pieprz do smaku;
 
Wykonanie:
Orzechy posiekać nie za drobno i lekko uprażyć na suchej patelni. Kapustę drobno posiekać, ananasa pokroić w kostkę. Do posiekanej kapusty i pokrojonego ananasa dodać żurawinę i orzechy (1 łyżkę orzechów zostawić do dekoracji), wymieszać. Majonez wymieszać z jogurtem, mlekiem, sokiem, solą i pieprzem. Dodać do surówki, wszystko razem dokładnie wymieszać. Przełożyć do salaterki i posypać orzechami.
 
 

4 komentarze:

  1. Bardzo lubię surówki z kapustą pekińską i dodatkami. Ale takich, jak Twoje nie łączyłam. Chętnie spróbuję. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ooo takiej jeszcze nie jadłam! koniecznie muszę spróbować:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajna suróweczka, pysznie wygląda. Lubię ananasa w surówkach :)

    OdpowiedzUsuń