środa, 29 lutego 2012

Drożdżowe bułeczki miodowe

Bułeczki te piekłam już dosyć dawno temu na pewien kilkudniowy wypad nad Solinę... Chciałam dogodzić swoim... Towarzystwo na wycieczce było miłe, fajne i kochane, a bułeczki pyszne i miodem pachnące... Przepis znalazłam tutaj.



Składniki:
  • 50 g drożdży;
  • 1/4 szklanki mleka;
  • 1 cukier waniliowy;
  • 1/2 szklanki miodu naturalnego;
  • około 500 g mąki pszennej;
  • 100 g miękkiego masła;
  • 3 jajka;
Wykonanie:
Drożdże rozetrzeć z cukrem waniliowym, zalać ciepłym mlekiem, dokładnie wymieszać, dodać miód i jeszcze raz dokładnie wymieszać. Następnie dodać 2 jajka i miękkie masło, wszystko wymieszać dodając przy tym stopniowo mąkę pszenną. Ciasto wyrobić (powinno "odchodzić" od ręki, jak się będzie kleiło to dobrze jest dosypać trochę mąki). Z wyrobionego ciasta formować drożdżówki (ja do niektórych wkładałam do środka wiśnie), wykładć je na przygotowaną wcześniej formę do pieczenia (wyłożoną papierem pergaminowym), posmarować rozmąconym jajkiem i wstawić do nagrzanego do 75oC piekarnika. Drożdżówki piec od 5 do 10 minut, następnie należy zwiększyć temperaturę piekarnika do 200oC. Drożdżówki piec na złoty kolor.
Autorka przepisu te drożdżówki piecze w piekarniku z termoobiegiem i grzałką od dołu przez 15-20 minut.
Ciasta na te drożdżówki nie trzeba odstawiać do wyrośnięcia, gdyż wstawiamy je na początku pieczenia do lekko nagrzanego piekarnika i wówczas drożdżówki sobie rosną:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz