poniedziałek, 20 lutego 2012

Muffiny z syropem klonowym

Zastanawiałam się, jakiż to będą miały smak te muffinki... I okazało się, że podbiły nie tylko moje podniebienie... Przepis znalazłam swego czasu w "Przyjaciółce".



Składniki na 12 sztuk:
  • 30 dkg mąki tortowej;
  • 2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia;
  • 12 dkg masła;
  • 2 jajka;
  • 5 dkg brązowego cukru (dałam kryształ);
  • 150 ml syropu klonowego;
  • 4 łyżki mleka (dałam jakieś 6-7 łyżek);
  • 30-40 gr gorzkiej czekolady;
  • 5 dkg orzechów włoskich;
  • lukier i orzechy do dekoracji;
Wykonanie:
  1. Mąkę przesiać z proszkiem do pieczenia.
  2. Orzechy przebrać i zemleć.
  3. Masło rozpuścić z cukrem i przestudzić.
  4. Jajka zmiksować z mlekiem i syropem klonowym.
  5. Dodać masło z cukrem oraz mąkę z proszkiem do pieczenia, wymieszać i połączyć ze startą czekoladą oraz zmielonymi orzechami.
  6. Formę na muffinki natłuścić masłem i napełnić ciastem do 2/3 wysokości.
  7. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 190 stopni i piec ok. 25 minut.
  8. Blachę wyjąć z piekarnika, muffinki lekko przestudzić, wyjąć z blachy i ostudzić.
  9. Ozdobić lukrem i orzechami.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz